Professionele Video Producties

Jij ontspannen; Kijker overtuigd!










 

Koudwatervrees 


([kɑut'watərvresoverdreven terughoudendheid bij het beginnen met iets nieuws) 

Ik vind het eng, ik kan dat vast niet, ik durf het niet, Ik ben er een beetje bang voor, waarom zouden mensen mij interessant vinden, ik voel me er niet fijn bij, waarom zouden ze met mij in zee gaan.......  


Maanden, weken, dagen, uren heb je je kapot gewerkt om jouw ultieme concept neer te zetten. Je hebt overal aan gedacht en weet precies hoe je je klant kunt helpen zodra ze de deur doorkomen. 

Je maakt alles mooi, je post af en toe eens iets op social media, staat in de krant en nodigt 1500 mensen uit voor je opening. Op de opening komen ongeveer 50 personen (het overgrote deel vrienden en familie). Je zorgt voor een leuke goodiebag met een aantrekkelijke kortingscode.  Je bedankt alle aanwezigen en je heft samen het glas. Je leidt iedereen rond en krijgt goede reacties. De volgende dag ruim je alles op. Nu gaat het gebeuren....... denk je! Maar eigenlijk gaat het dan pas echt beginnen, want vrienden en familie zijn natuurlijk niet jouw klant, dus hoe bereik ik die klant dan wel? 




En toen brak bij mij koudwatervrees uit.  

Hoe zorg ik dat die klant hier binnenkomt? Waar vind ik die klant? Hoe kan ik die klant bereiken? Waarom zou deze klant voor mij kiezen? Hoe zorg ik dat die klant überhaupt weet dat ik besta? Het zweet breekt mij ‘s nachts uit en ik lig wakker met al deze vragen.  


 Natuurlijk zijn er overal kansen, maar help! Ik ben geen verkoper..... 

Natuurlijk zijn er overal kansen en mogelijkheden maar dan moet je wel de wilde, wijde, woeste marketingwereld in stappen. En laat dat nou net buiten mijn comfortzone liggen.  Ik ben geen verkoper. Ik ben goed in het in de watten leggen van mijn klanten, maar dan moet je die klanten eerst hebben.  Het betreden van de wereld van marketing voelt voor mij alsof ik met mijn handen voor mijn ogen op blote voeten een vieze sloot inloop. Eng, bang voor het onbekende en in een omgeving die mij vreemd is.  

Waarom begin je dan eigenlijk een bedrijf in videomarketing, als je er zo bang voor bent?  

Omdat ik van de zijlijn best zie hoe dingen anders en/of beter kunnen en wat ik zelf als klant fijn zou vinden. Als ik op zoek ben naar een (business)coach of therapeut wil ik eigenlijk van tevoren al weten of ik een klik zou kunnen hebben met deze persoon. Ik zou graag het enthousiasme al willen kunnen voelen.  Dat is waarom ik Studio Foks ben begonnen zodat je in een video kunt laten zien wie jij écht bent!  Bij mensen die al wat video’s hadden gemaakt vielen mij wat kleine dingen op; de witte muur met de verwarming op de achtergrond, uren bezig met montage, kerstversiering in april, niet recht in de camera kijken, tegen de zon inkijken met dichtgeknepen ogen op een buitenlocatie, een trillende camera, verkeerd licht of een glazen kantoor waar mensen op de achtergrond langslopen.  

En dat zijn nu precies de dingen waar ik denk dat ik het verschil zou kunnen maken, een ingerichte studio, persoonlijk advies en een video die direct klaar is, zonder uren montage. 

En welke vorm van marketing het best bij mij past? Dat weet ik nog niet, er zal ergens een midden zijn in waar ik mij fijn bij voel, wat bij mij past en waar ik stukje bij beetje uit mijn comfortzone kom. Die vorm ga ik zeker vinden, misschien niet vandaag maar wel snel. En misschien blijkt die vieze sloot dan eigenlijk wel een verfrissende stroom te zijn.